Letovanje sa malim detetom u Stavrosu

Kuda na letovanje sa malim detetom - Stavros iz našeg ugla
Letovali smo već u prelepoj Grčkoj, ali samo kao par, sada prvi put sa jednoipogodišnjim detetom. Znamo naše zahteve (kao par), ali šta izabrati kada je sa vama i malo dete? Mora da bude povoljno, čisto, plitko more, a najbolje bi bilo sa preporukom. Muž i dalje nostalgično vuče ka Kasandri, a ja „gugl-mama“ sve više želim u Olimpsku regiju samo zbog bebe.
U agenciji u kojoj nas znaju kao dobar dan, raspitujemo se i zaključujemo da Stavros zvuči kao savršeni spoj svih naših zahteva. Ljubazna radnica nam nalazi najpovoljniju vilu-hotel u ciku sezone, što i ne ispada tako povoljno kao što smo želeli, ali šta je tu je, na rate je! 😉

Put kolima sa aktivnim detetom je na naše iznenađenje protekao savršeno. Toliko smo brinuli kako ćemo je zabaviti a ona je bila mirna i uglavnom spavala.  (Beograd -Stavros računajte od 8 do 10 sati odličnog puta i autoputa.) Stižemo posle malo lutanja po gradu u vilu. Oduševljeni smo, besprekoran bazen, dobijamo prelepi apartman sa najvećom terasom. Primećujem par mana – prostor je poprilično mali za apartman, kupatilo je malo starije nego na slikama, čisto je ali ne i besprekorno i ograda na terasi je opasna za ovako malo dete, koje bi opušteno moglo da ispadne kroz široke gelendere. To su neke stvari koje bi trebali da se setite da proverite sa agencijom npr. Ipak pogled sa terase je savršen, bazen, bar, i more u daljini.

Mi smo od onih aktivnih turista, nama odmor nije da se „zabodemo“ na jedno mesto i ne mrdnemo odatle. Razumem da je nekome baš to odmor. Prvi dan dolazi divna Ana, predstavnica agencije koja nam objašnjava gde su najlepše plaže, znamenitosti i šta bismo sve mogli da obiđemo. Pokušavamo da zapamtimo, 15 kilometara uz brdo prema Halkidikiju posle gradića Olimpijada su 4 rajske plaže : Kuba, Toto, Neko grčko ime i najlepša – Vavilon. Najlepši deo za kupanje u Stavrosu je posle Platana ispred kluba Ekstazi.

Krećemo na tu plažu posle platana. More je plitko, plaža peskovito-šljunkovito-školjkovita. Kiki oduševljeno kreće u vodu, nema trunke straha i mi shvatamo da smo bukvalno blagosloveni ovim trenutkom 🙂 Srećno dete-srećni mi. Uživa u skupljanju kamenčica i školjki, druži se sa malim Grcima koji joj pokazuju nešto kao male rakove koje su uhvatili.
Mali problem predstavlja nam ručak za nju na plaži, pa se posle prvog dana organizujemo tako što nabavimo namirnice u obliznjem Lidlu pa ja spremim ručak ujutru i ponesemo ga na plažu pa hranimo dete u letu.
Nema sedenja sa njom, a specijalnu medalju treba da dobije tata koji ima živce da je nutka i hrani jer u toj zanimljivoj atmosferi ne primećuje ni glad ni umor. Za ručak se smenjuju jednostavne i brze stvari, npr komadići pohovane piletine, makarone sa svim živim, paelja, a poneki dan i giros. Voda, voće i krofna na plaži se podrazumevaju 🙂 Znam, nije neka genijalna ishrana tih 9 dana.
Vavilon-plaza-i-Stavros,-na-more-sa-bebom-miamanolo blog

O gradu Stavrosu iz našeg ugla:

Mesto isključivo prilagođeno porodicama sa malom decom. Pun pogodak za nas. Skoro svaki kafić je u sklopu sa besplatnom igraonicom, u centru je i luna park, a na ponekoj plaži su sadržaji poput tramboline potpuno besplatni ukoliko pijete piće i koristite (uz piće besplatne) ležaljke. To smo naravno otkrili poslednji dan, nakon što smo sve pare dali na skakanje u Luna parku 🙂
Mlade parove bez dece praktično nismo sretali. Svi su šetali buljuke dece, svi smo se razumeli, svi smo pomagali jedni drugima. Nije bilo poprekih pogleda, mondenskih mesta, uštogljenih njuški. Što ne znači da Stavros nema noćni zivot za tinejdžere npr.

Još jedna dobra i loša stvar je vetar u Stavrosu. Vetar duva svaki dan. Neverovatna stvar je da se možete navići na vetar i ne primećivati ga. Zbog vetra je stalno prijatno, brzo se osušite a ako ste tome skloni možete i lako izgoreti jer ne primećujete vrelinu. Bela majica za osetljivu dečiju kožu dok se igraju u pesku je zakon, šeširić i faktor 50 se podrazumeva.
Zabava-za-decu-u-Stavrosu-miamanolo-blog

Šta nas je oduševilo u Stavrosu i okolini?

Stavros ima prelepi vidikovac sa restoranom u starom delu grada uzbrdo od kružnog toka (pitajte nekoga, lako je). Tu se nalazi i čuveni krst koji se vidi iz svakog dela grada. Pogled je zaista očaravajući, a suton je tako umirujući. Naravno i ovaj restoran ima sadržaje za decu, klackalice i tobogan ali poprilično stare i neodržavane. Obzirom da je u delu grada sa starosedeocima i okružen kućama, u ovom restoranu osećaćete se nekako domaće i opušteno. A možete se i samo popeti do vidikovca bez obaveze. Kratka šetnja do krsta kroz šumu prijaće i vama i deci, logično je da ćete u svim obilascima izbegavati najvreliji deo dana.Vidikovac-Stavros-Grcka-miamanolo blog

Olimpijada.

Čim krenete prema Halkidikiju uzbrdo iz Stavrosa nakon 16km naićićete na presladak mali grad, Olimpijadu. Krasi je prelepo šetaliste, uska a dugačka plaža, onaj osećaj malog ribarskog mesta gde je sve cakum pakum. Poželeli smo da tu uzmamo smeštaj ubuduće, ali slabo koja srpska agencija radi u Olimpijadi, šteta.
Olimpijada grad miamanolo blog

Ovo morate posetiti! Stagira.

Pored Olimpijade videćete znak za Stagiru (Antient Stagira na izlasku iz Olimpijade). Mesto gde je Aristotel rođen. E to je već posebna priča! Hvala bogu na jednom oblačnom danu jer mislim da je ne bismo ni obišli.
Savet: birajte opet vreme dana kada nije vrelo, tamo je zaista vrelo po suncu. Ne nosite kolica za dete, poželjna je nosiljka npr. Ili stare dobre ruke.

Na ulasku u Stagiru imate biletarnicu ali mi se sve čini da je ulaz bio slobodan. Mislili smo da ćemo videti obične iskopine, prosetati i vratiti se u kola. Greška.
Pred nama se otvorio čitav niz nivoa, stepenica, uzbrdo, nizbrdo i uglavnom nizbrdo, sretali smo ostatke divnih kuća, platoe, bine, govornice, česmu, masline koje polako zru, i iščekivali kada ćemo ugledati more koje se čulo. Dakle sa brda se silazi do mora, i onda se drugim putem možete vratiti do kola. Da smo odmah znali, tu bismo se parkirali, ali ovako je bila praava avantura!
Dete je bilo neverovatno srećno i htelo je da hoda, a pomalo smo je i nosili. Naićićete i na vidikovac koji će vas oduševiti, a putokazi će vam sve vreme govoriti kuda da idete. Na kraju ćete se spustiti na divnu peskovitu plažu, za koju da smo znali, poneli bismo kupaći, toliko smo želeli da uskočimo ali avaj! Tu smo sreli veselog retrivera koji je bezbrižno uskakao u vodu i zasmejavao našu ćerku do suza. Bilo je to zaista čarobno iskustvo! Dakle raspitajte se o plaži u Stagiri i možete da spojite i lepo i korisno! Ne morate celu da je obiđete.
Stagira miamanolo blogStagira i dete miamanolo blog

Plaže.

Stavros ima one dosadne plitke šljunkovito peskovite plaže pa imate utisak da ste i na reci ponekad. Zato smo mi skoro svaki dan išli na jednu od one 4 plaže. Sve srpske registracije mogli ste da vidite na prvoj od ove tri, Kubi, (prođe se Stagira) pa smo nju izbegavali zbog gužve.
Toto je dosta velika i na njoj nije gužva ali Vavilon (4.) je pravi dragulj. Pesak, tirkizno plitko more, pesak u vodi ali i talasi čine je tako uzbudljivom! Našu ćerku su talasi u jednom trenutku počeli da plaše, jer su ipak bili jaki za nju tako malecku, tako da smo poslednje dane ipak proveli u Stavrosu. Svejedno je to najlepša plaža na kojoj smo bili posle Paliouri plaže na Kasandri. Sve ove plaže sigurna sam da imate na Youtube pa proverite izgled sami.

Gde je najbolji giros?

Jednostavno je, prođite prvi dan gradom kolima i gde vidite da najviše ljudi sedi, tu je najbolji giros. Košta oko 2.5 evra (2016.god), a uvek imate dobre ponude za dvoje sa salatom npr. Skoro svi razumeju srpski, a za doručke i večere postoje i pekare, i burek ako treba i njihova razna divna peciva (mm ona slatka). A od nekih komšija smo čuli da ima i srpski roštilj ako vam baš toliko nedostaje.

Šta ne volim u Grčkoj?

Zašto ne mogu da popijem normalan mali espreso? Uvek ima espreso fredo sa ledom, a od normalnog espresa s mlekom ni traga. Njihovu kafu (eleniko) nisam probala pa ne mogu da sudim. Drugih mana ne primetih, srećom. Da, Grci voze ona mala kola kao manijaci, ali sam čula da su kod njih zaista retki sudari i nesreće, verovali ili ne.

Standardni saveti:

• Na more ne idemo bez onog aparata protiv komaraca, znam smešno je, ali uključimo ga, ne mislimo, i mirno spavamo.
  • Ako klima nije uračunata u cenu, obavezno je uzimamo jer je inače osećaj u apartmanu kao u limenom kontejneru ))) Noći su prijatnije.
  • Maksimalni faktor zaštite za decu je neophodan a i za vas isto. Sunce više nije kao pre, a i ko ce trčati za detetom ako vi izgorite. Šeširi za svakog člana porodice, molim vas 🙂
  • Ako ne želite na ležaljke, one sunđeraste prostirke su zakon, pesak je previše vreo za peškir (u julu i avgustu) a i udobnije je. Tamniji suncobran se podrazumeva, pod belim je pakao od vrućine 🙂
  • Detetu smo kupili za vodu i šlauf autić (sama birala) i ne znam šta sve, ali najbolje su se pokazali obični mišici. Sa njima je skakala bez problema, sa šlaufom se jednom čak i prevrnula u moru -dakle nije bezbedan. Znam da su u Aksi bili baš oni crveno beli prsluk-šlaufi za bebe, to mi se čini kao odlično rešenje za manje bebe.
  • Za vozače: ima puno pumpi i sve su snabdevene sa svim vrstama goriva. Da, gorivo je najskuplje u Srbiji. Put do tamo je savršen sem u Makedoniji, smanjite brzinu na njihovom autoputu inače ćete povremeno „preletati“ delove, toliko je put neravan i pun kolotraga i „falti“.

I gde ćemo na more ove godine(2017)?

Obzirom da smo posetili mnoga letovališta, prioritet su nam zdrava, čista sredina (da me zaobiđu stomačni virusi Jadranskoga mora koje inače mnogo volim), mirno mesto sa sadržajima za decu (da ne preskačemo pijane Italijanke po pločniku i ne slušamo npr ćirilicu do zore), mesto u kojem ima šta da se vidi i okolina koja može odmor da ucini aktivnim, ponovo smo, bez sumnje, izabrali Stavros.

Savet: ukoliko ste u mogućnosti, rezervišite i prenoćište u Solunu (Thessaloniki) poslednji dan, obilazak ovog prelepog grada će sigurno upotpuniti ovo letovanje u Solunskoj regiji!

P.S. Deset dana nisam kinula ni jednom, a za osobu alergičnu na sve živo, bio je to jedini i pravi odmor. Detetu je trebalo jedan dan da se odmori od puta i adaptira na novu sredinu (prvi dan je bila jako nervozna) a nakon tog dana, svaki dan je zaista bio uživanje. Gledati kako vaše dete prvi put samo skače u more ili bazen bez imalo straha i sa ogromnim osmehom na licu, bio je predivan doživljaj za svo troje koji nam ostaje zauvek u sećanju.

Stavros-uvece-i-Vila-Anthodi

Vidimo se u Stavrosu!
Slobodno u komentarima ostavite vaše predoge za letovanje sa bebom ili malim detetom kako biste pomogli drugim mamama i tatama! 🙂
S ljubavlju,
Vaša Mia

Autor teksta: Mirjana Manojlović
Fotografije: privatna arhiva

1. Odličan članak i odlične preporuke, sa zadovoljstvom sam pročitala od početka do kraja. Volim ovakve članke sa puno praktičnih saveta. Inače, prošle godine sam letovala dva puta, u junu u Uranopolisu, obišla sam Stagiru, koju zaista vredi videti i samo iz auta videla sam Olimpiadu, koja izgleda fenomenalno, ali je nedostatak bas taj sto se ne moze lako naci smestaj preko domaćih agencija. Drugi put sam u septembru bila u mestu Paralia Skotinas, između Leptokarije i Platamona i to je bio pun pogodak. Nešto kao što si se ti zaljubila u Stavros, ja sam se zaljubila u to mesto, u kojem se prepliću vazdušne struje s mora i s Olimpa. Takoše, slažem se s tobom i po pitanju kafe- do dana današnjeg u Grčkoj nisam popila normalnu i lepu kafu, već šta god da naručiš dobiješ neke razvodnjene pomije, bljak! Srećan put vam želim i ove godine!

2. Fenomenalno! I mi smo bili u Stavrosu proslog leta, u post sezoni. Vavilon je i nama ostao najupecatljivija plaza, vrlo rado smo je obilazili pogotovo jer nas je u prosekunna onolikoj plazi bilo sedmoro 😀 <3 Asprovaltu isto vredi posetiti ima divno setaliste uz more i ok plaze, a i nekako manje duva vetar 🙂

3. Divan tekst – ide u bookmark za letovanje 2018.
    Ove godine se ponovo vraćamo sa našom dvogodišnjim devojčicom u Vourvourou, Kamares House and Sofia’s House.

Lepi i uredni apartmani (za Grcki pojam savrseni), plaza privatna, velika i peskovita, lezaljke free, more plitko u nedogled – idealno za klince – suncobrani vam i ne trebaju jer ogrooooman hrast na sred plaze pravi hladovinu tokom celog dana. Blizu su Nikiti i Sarti, izmedju dosta dobrih plaza ali bez hlada pa ih nismo ni obilazili prosle godine, Lidl na 10min voznje, vlasnici krajnje ljubazni i odgovorni.

Kafa – u okviru vile je i mali bar na plazi, za goste. jeftinije pice i ice coffee with Baileys Irish Cream je presavrsena i taman- obavezno naglasiti da cete kafu sa obranim mlekom, njima totalno nejasan koncept, ali ce uraditi kako zelite!!!! Jeste da mama onda cirka na plazi ali jedina kafa vredna spomena…opet verovali ili ne morate im napomeniti da zelite svoju kaficu sa mleeeeekom! Naucite ako treba na grckom samo taj izraz 🙂 i onda je Grcka bez mana 😉

• Hvala puno, evo sad sam istražila i videla da je to mesto na Sitoniji pre Sartija i da je prelepo! Da li idete preko neke naše agencije ili sami rezervišete? Nije mi cilj da reklamiram agencije nego samo praktično da znam zbog plaćanja i svega)) Baš mi se svidelo! I hvala puno za savet za kafu, naučiću kolko odmah 😉

• Ne rade ih agencije….Website za obe vile je ….http://www.at-psarogiannis.com/en/…vlasnici su dvojica braca Psarogiannis.

Nakon upita i prerezervacije mailom, oba puta smo uplatili 20% od ukupne cene putem Western Uniona a ostatak pola pri dolasku a pola pri odlasku. Vlasnici su jako ljubazni i prilicno dobro barataju engleskim jezikom. Sva uputstva dobijate od njih.

Ove godine idemo u septembru na 15ak dana pa cemo mozda sa sad vec starijim detetom istraziti okolinu ili postoji opcija iznajmljivanja i brodica sa skiperom za ne neke velike novce koji vas sprovede do svih sa kopna nedostupnih prelepih plaza fenomenalnih za snorkeling (videli fotke komsija).
        Svaka preporuka zaista jer je letovanje sa malim detetom totalno drugaciji parametar od onoga sto ste birali pre 🙂

• E super za info, hvala, evo sad sam pogledala na trip advajzoru ih ima i hvale ih, međutim rezervisani su bukvalno do oktobra! Bas sam se iznenadila, odlična preporuka za neko sledece letovanje!

• Da, jesu dosta unapred bookirani, zato smo mi po preporuci prijalja koji tamo letuju vec sest sezona unazad, rezervaciju oba puta radili u februaru /martu … pa i tad bude cupavo za pik sezone pa pomerili ove godine na septembar. Dakle odvojiti 20% u februaru, rezervacija pa uzivancija da se krcka do leta 😉

4. Stavros je prelep, ali meni koja sam alergicna na sve i svasta nikako ne prija struja vazduha tamo. Bila sam sa porodicom pre par godina u Vrasni i u dva navrata smo pokusali da uzivamo na plazama u Stavrosu, ali se oba puta zavrsilo mojim curenjem na sve strane posle samo dva sata. Ne znam da li ima neceg u onim platanima, pa mi to smeta, jer smo oba puta bili na toj plazi zbog siroke plaze i plitke vode u tom delu, ali ja bukvalno nisam mogla gledati koliko su mi oci suzile. Dobra stvar je sto po povratku sa tog letovanja skoro cele godine nisam bila bolesna niti imala problema sa alergijom, tako da je i to silno plakanje urodilo plodom. Omiljen kafic u kom je cerkica uzivala je onaj sa mini zoo vrtom, gde smo mazili i hranili kornjace, sigurno znate o kom pricam.
    Imate i moje preporuke za Asprovaltu, mi smo uzivali tamo, mada je voda znacajnije dublja nego u Stavrosu, barem u delu plaze gde smo mi bili. Posebna preporuka za poslednji kafic na setalistu, pogotovo ako imate malu decu, gde me je gazda kafica pozvao da udjem unutra kada je video da presvlacim devojcici pelenu u kolicima, napravio mi mini pult na stolu da stavim svoj peskir i doneo mi vodu u bokalu 🙂

• Draga Biljana i jaa sam alergicna na sve zivo, ambroziju, prasinu, grinje i ko zna sta jos i to je bilo jedinih 10 dana u godini da nisam kinula i curila ni jednom! Moguce da se radi o platanima, mi tamo ni jedanput nismo otisli sem da izvidimo. Nije mi se svidela ni guzva ni plaza pa smo isli stalno skoz desno na plaze posle kluba Ekstazi i kao sto napisah ona one 4 plaze (Halkidiki). Poslednji dan smo isli i skroz levo (pravo ispred vile Anthodi, to mu dodje nesto kao novo naselje) i tu je bilo ok al nista spec. Hvala puno za preporuku, evo vise vas kaze da je lepo u Asprovalti pa cu a obidjem! P.S. Kako ja ne videh taj mini zoo! 😀

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti i sledeće HTML tagove i atribute:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>